Zeytinyağı Faydaları / Önerileri

Öneriler:

» Zeytinyağını oda sıcaklığında, güneş ışığından uzak, serin, kuru bir yerde ve ağzı kapalı olarak muhafaza ediniz.
» Zeytinyağı soğukta donar katılaşır, oda sıcaklığında bekletildiğinde kalitesi bozulmadan sıvı haline döner.
» Nefasetini koruması amacı ile küçük ambalajlarda tüketilmesi tavsiye edilir.
» Yemek yaparken kullanacağınız zeytinyağı miktarının başlangıçta 1/3ünü kullanın pişmesine beş dakika ala 2/3ünü kullanın böylelikle zeytinyağının gerçek nefasetini kaybetmeden yemeğin tadına varırsınız.
» Izgarada pişireceğiniz zaman zeytinyağını ızgaraya sürerseniz pişirecekleriniz ızgaraya yapışmaz.
» Izgara yaparken tüm etler ve sebzelerin üzerine bir fırça ile sürerseniz kuru olmaz ve lezzetli olurlar.
» Zeytinyağına kekik, biberiye dalı, tane karabiber ile marine ederek ağzı kapalı şişede bekletin. Bu aromalı zeytinyağını salatalarda, tuzlu kurabiyelerde ve ekmek yapımında kullanabilirsiniz.
» Kıyılmış fesleğen ve ezilmiş sarımsağı zeytinyağı ile blendırdan geçirin. Bu sosu makarna, çorba ve közlenmiş sebzeler üzerinde kullanabilirsiniz.
» Hardal, ezilmiş sarımsak, biberiye, kekik, limon kabuğu rendesi, karabiber ve tuzu zeytinyağı ile marine edin. Salatalarda kullanabilirsiniz.
» Ezilmiş sarımsakla zeytinyağını marine edip ekmek dilimlerinin üzerine sürün fırınlayın. Lezzetli başlangıç dilimleri elde edersiniz.

Faydaları:

Zeytinyağının anavatanı Akdeniz ülkeleri, kalp hastalıklarının en az görüldüğü yerlerdir. Kalp ve damar hastalıklarında temel risk faktörü olan kolestrolün, damar tıkanıklığına yol açan “LDL” bileşenini (kötü kolestrolü) azaltıcı rol oynarken yararlı ve koruyucu “HDL” bileşenini (iyi kolestrolü) değiştirmez.
Tansiyon hastaları için yenilmesi en uygun yağdır. Tansiyonun kontrol altında tutulmasına yardımcı olur.
Yağ çeşitleri içinde zeytinyağı, hazmı en kolay yağdır. Mide asitliğine etki etmez. Midede değil bağırsaklarda sindirilir. Kısa bir süre midede kaldıktan sonra bağırsaklara geçer. Bağırsakların daha iyi çalışmasına yardımcı olur. Kabızlığı önler. Safra taşı riskini azaltır. Taşların erimesine yardımcı olur.
Tüm yağlar arasında en dengeli kimyasal pozisyona sahip olduğundan kemik mineralizasyonunun iyileşmesini sağlar ve normal kemik gelişimine yardımcı olur.
Zeytinyağı tüketimi, bebekler ve çocuklar için, yetişkinlere göre daha önemlidir. İçerdiği A, D, E, K vitaminleri sayesinde doğan hücre sayısını çoğaltır. İçerdiği oleik asit, anne sütündekine eşdeğerdedir. Oleik asit bebeklerde sinir dokularının gelişiminde önemlidir. Hamile ve emziren anneler için yenilmesi en uygun yağdır.
Zeytinyağı cildi ve saçları besleyici özelliğe sahiptir. Cilde genç görünüm kazandırır, besler ve korur. Tırnakları güçlendirir ve kırılmalarını önler.

Kaynak

Cildi Gençleştirme Önerileri

Tavsiye 1

Haftada 3 kez 1 su bardağı az yağlı yoğurt ve 1 yemek kaşığı zeytinyağı tüketin. Yoğurdu kahvaltıda veya öğün aralarında yiyebilirsiniz. Evde yoğurt yaparak da motive olabilirsiniz.

Tavsiye 2

Her gün 8-10 bardak su için. Su yerine yeşil çay veya kuşburnu çayı da günde 2-3 fincan tüketebilirsiniz. Ancak unutmayın ki, suyun yerini hiçbir şey tutmaz. O yüzden günlük su miktarına özen gösterin. Su sağlıktır!

Tavsiye 3

Kahveyi günde 1-2 fincan ile sınırlayın. Kafeinsiz olanları tercih edin. Aşırı kahve tüketimi cildiniz için zararlıdır. Kahve yerine bitki çaylarını tercih edin, üstelik çok seçeneğiniz var.

Tavsiye 4

Kan şekeri düzeyinizi sabit tutun. Bunun için, 3-4 saatten fazla aç kalmayın. Kandaki insülin dalgalanmaları damar sisteminizi, bu durum da cildinizi yıpratır.

Tavsiye 5

Yemek pişirirken gereksiz yağ eklemeyin. Margarin ve hayvansal yağ kullanmayın. Unutmayın ki, yağ yemekler dışında tükettiğiniz pek çok besinde ( süt dahil) vardır.

Tavsiye 6

Kalorinizi yağsız proteinler ve karbonhidratlardan alın. Yağı azaltın, toplam kalori tüketimini sınırlandırın ve güne yayarak tüketin. Boş kalori almak yerine, doğru seçimler ve besinlerle çok vitamin, çok antioksidan alın.

Tavsiye 7

Kadınlar her gün 10 köfte kadar yağsız protein, 2 porsiyon meyve ve en az 4 porsiyon sebze tüketmelidirler.

Tavsiye 8

Aşırı kilo alıp vermeyin. Beslenme yanlışlarınız basenlerinizden önce cildinizden anlaşılır. Unutmayın ki, sık kilo alıp vermek, psikolojinizi ve cildinizi bozar.

Tavsiye 9

Doğru beslenmenin yanı sıra cildinize uygun kaliteli, mineral ve kinetin içeren nemlendirici veya bakım ürünlerinden kullanmayı ihmal etmeyin. İçeriden ve dışarıdan yapacağınız doğru destekler sizi mutlu kılacaktır.

Kirpik uzatma ve gürleştirme yöntemleri

Uzun ve Gür kirpikler güzelliğin simgelerindendir. Bir çok kadın kirpiklerinin gösterişli olmasını ister ve kirpik nasıl uzar sorusunu sorar . Rimel herkesin bildiğidir.  Aşağıdaki bahsedeceğimiz karışımları veya yöntemleri aynı anda  uygulamayın . Gözünüze sakın karışımlardan bir şey kaçırmayın . Herkesin saçı farklı olduğu gibi kirpikleri de farklıdır . Dolayısıyla herkes de aynı sonuçlar doğurmaz. Uygulamalar kişilerin anlatmalarından seçilmiştir garantisi yoktur verdiği zararlar bilinmemektedir. Dolayısı ile sorumluluk kabul edilmez.
İşin özü kirpik diplerine doğal bitkisel karışım ve yağların sürülmesidir.

1-Badem yağını her gece diplerden başlayarak kirpiğinize yukarı doğru sürün bunu 1 hafta devam ettirin
2-Badem yağı buğday özü yağı soya yağını karıştırın içine ezilmiş ceviz fındık ekleyerek kısık ateşte 10 dakika ısıtın süzün sonra lanolin yağı ekleyin kirpik ve köklerine sürün
3-Siyah çayı kaynatıp kirpiklerinize sürebilirsiniz.
4- 1 bardak suyu kaynatarak içine 1 çay kaşığı hint yağı ekleyiniz . 1 yemek kaşığının yarısı kadar kakao ekleyin krem gibi oluncaya kadar karıştırın .Kirpiklerinize sürün bir hafta devam ettirin
5- Bademyağı ile hint yağını karıştırın her gece yatmadan sürün
6-Kirpik uzatma serumları kullanabilirsiniz
7–Kirpik ektirme yapabilirsiniz. Süresinin 2 saat civarında olduğu belirtilmektedir.
Uygulamalardan sonra kirpiklerinizi ve gözlerinizi bebe şampuanı ile yıkayınız. Şarkı ve türkülere konu olmuştur kirpikler örneğin kirpiğin kaşına değdiği zaman türküsü gibi .Unutmadan hatırlatalım kiprik yanlış yazımdır doğrusu kirpiktir.

Oruç tutarken susamamak için neler yapmalıyız

Bazen Ramazan ayında yaklaşık 17 saatten fazla oruç tutulmaktadır. Vucudun suya ihtiyacı oldukça fazladır. Oruç tutarken susamamak için belli kurallara uymak gerekir. Öncelikle sahurda yağlı besinlerden uzak durmalıyız. Tuzlu gıdalarda susatır. Hafif yiyecekler tüketmeliyiz.  Daha çok kahvaltılıklar üzerinde durmalıyız. İftar ile sahur arasında aralıklı sular içmeliyiz. İçinde su oranı fazla olan karpuz şeftali üzüm domates gibi meyve sebzeler tüketmeliyiz. Ayran ve soda içmeliyiz. Bol yoğurt yemeliyiz. İdrar söktürücü yiyecekler yememeliyiz. Su kaybına neden olan ve terletici hareketlerden uzak durmalıyız.